torstai 5. helmikuuta 2015

Mikä voi olla parempaa

Mä oon täysin aseeton kohdatessani Runebergintortun. En edes kehtaa myöntää montako olen ehtinyt nauttimaan ennen tätä virallista päivää.
Varsinkin ne mini tortut jotka on neljän tai kuuden paketeissa, on vienyt mun sydämmen täysin. Mä en suinkaan jaa kyseistä pakettia vaan herkuttelen sen itse kertaistumalta. Niin hyviä.


No koska himotus oli aamulla sietämätön värkkäsin terveys Ruunarit. 
Valmistuu pika pikaa.
Ainekset ilman mitään määriä ( mikä hyvält tuntuu on just sopiva määrä)
Kaurapuuron jämät
Hera vanilja proteiinia tai mitä löytyy
Kanelia
Kardemummaa
Lisää kuivia kaurahiutaleita
Murskattuja sekalaisia pähkinöitä
Kuivattuja aprikooseja
Soodaa
Chian siemeniä
Quinoaa
Munan valkuainen
Kaikki kippoon ja kunnon sekoitus. Kasoja leivinpaperille ja uuniin noin 200 astetta, valmista kun kökkänät on kauniin ruskettuneita.


Eihän nää todellakaan oo verrattavis aitoon, ei voi kutsua edes samalla nimellä, mutta tulipahan tehtyä
 Ja kyllä ne kehujakin sai.

                                                                     Alma/Anette

2 kommenttia:

maiju kirjoitti...

Näyttää kyllä niin ihanalta

AlmaAnette kirjoitti...

Oon kova virittelee leipomuksia, joskus jopa onnistuu mut sit ku ei oo mittoja ni joka kerta on uus kerta.